Część A
§ 1 Przedmiot umowy
1. Ten Regulamin mówi o zasadach korzystania z parkingu przy ul. Swobodnej 8A we Wrocławiu.
Parkingiem zarządza Park In Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ożynowa 51B.
W Regulaminie nazywamy go Zarządcą lub Wynajmującym.
Parking jest własnością Fundacji „Promyk Słońca” z siedzibą w Warszawie ul. Złota 61/100, Warszawa.
W Regulaminie nazywamy ją Właścicielem.
2. Kiedy wjeżdżasz na parking, zawierasz z Zarządcą umowę najmu miejsca parkingowego.
3. Kiedy wjeżdżasz na parking, zgadzasz się na warunki tego Regulaminu.
Jeśli nie będziesz przestrzegał tych warunków, Zarządca może Cię ukarać.
4. Ten parking nie jest strzeżony.
5. Parking jest czynny przez cały czas.
§2 Twoje prawa i obowiązki
1. Kiedy zajmiesz miejsce na parkingu, musisz odebrać bilet parkingowy.
Znajdziesz go w parkomacie na terenie Parkingu.
Bilet połóż za szybą samochodu.
Bilet musi być dobrze widoczny z zewnątrz.
Za parking możesz zapłacić tylko w parkomacie.
2. Masz obowiązek:
• Pobrać bilet i zapłacić za niego w parkomacie.
Sprawdź w Cenniku, ile musisz zapłacić,
•Przestrzegać zasad obowiązujących na parkingu i przepisów ruchu drogowego,
•Przestrzegać znaków drogowych i poleceń personelu parkingu,
•Przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych,
•Zabezpieczyć samochód przed kradzieżą i zniszczeniem,
•Informować nas gdy zauważysz jakieś nieprawidłowości i niebezpieczne zdarzenia na Parkingu.
Jeśli trzeba, wezwij Policję, Straż Pożarną albo Pogotowie Ratunkowe.
•Przestrzegać tego Regulaminu.
3. Jesteś odpowiedzialny za wszystkie szkody, jakie spowodujesz na Parkingu.
Jeśli spowodujesz jakąś szkodę, albo ktoś wyrządzi ją Tobie lub Twojemu samochodowi, musisz nas o tym poinformować i dokładnie opisać, co się stało.
4. Jeśli naruszysz zasady Regulaminu, musisz zapłacić opłatę dodatkową.
Naruszenie zasad Regulaminu to na przykład zostawienie samochodu na Parkingu bez widocznego za szybą i ważnego biletu.
Jeśli tak zrobisz, zostawimy Ci za wycieraczką wezwanie do zapłacenia opłaty dodatkowej.
5. Możesz złożyć reklamację od opłaty dodatkowej albo od działania całego systemu parkingowego.
Możesz to zrobić przez 14 dni od dnia gdy dostałeś wezwanie.
Reklamację złóż na adres e-mail: reklamacje@park-in.pl
lub wyślij pocztą na adres: Park In Sp. z o.o. ul. Ożynowa 51B we Wrocławiu z dopiskiem „reklamacja – Swobodna 8a”.
6. Jeden bilet parkingowy pozwala na zajęcie jednego miejsca postojowego.
Musisz zaparkować tak, żeby inni mogli wjechać i wyjechać oraz wsiąść i wysiąść z samochodu.
§3 Nasze prawa i obowiązki
1. Za korzystanie z Parkingu pobieramy opłatę zgodnie z aktualnym cennikiem.
Możesz je sprawdzić w części B Regulaminu.
Regulamin jest wywieszony przy parkomacie.
2. Mamy obowiązek usuwać wszystkie zgłoszone nam nieprawidłowości, za które odpowiadamy.
3. Nie pilnujemy Twojego samochodu ani rzeczy, które w nim zostawisz.
4. Nie odpowiadamy za szkody powstałe w wyniku: siły wyższej, żywiołów, kradzieży (włamania, rozboju itp.) rabunku, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów, które są na terenie Parkingu.
Nie odpowiadamy też za kradzieże lub zniszczenia rzeczy, które są w pojazdach.
5. Nie odpowiadamy za szkody komunikacyjne parkingowe, które spowodują osoby korzystające z Parkingu.
6. Jeśli zostawisz samochód na Parkingu po godzinach jego otwarcia, musisz zapłacić opłatę dodatkową.
Wysokość opłaty sprawdzisz w cenniku – część B Regulaminu.
To nie dotyczy osoby, która ma „zezwolenie parkingowe”.
7. Możemy usunąć Twój pojazd z Parkingu i oddać go na inny płatny parking strzeżony.
Będziesz musiał za to zapłacić. Zrobimy tak, jeśli:
•zaparkujesz pojazd niezgodnie ze znakami pionowymi lub poziomymi ustawionymi na Parkingu,
•zostawisz pojazd w miejscu, które utrudnia lub blokuje ruch na terenie Parkingu,
•zaparkujesz pojazd poza wyznaczonymi miejscami parkingowymi, albo na więcej niż jednym miejscu postojowym, albo zajmiesz miejsce parkingowe z częścią jezdni,
•zaparkujesz w miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych bez ważnej karty parkingowej,
•nie pobierzesz biletu lub nie zapłacisz opłaty zgodnie z aktualnym cennikiem – cześć B Regulaminu w terminie do 14 dni od wjazdu na parking,
•gdy Twój pojazd będzie zagrożeniem dla bezpieczeństwa osób lub mienia.
8. Wszystkie sytuacje opisane w punkcie 7 oznaczają, że zgadzasz się na usunięcie Twojego pojazdu z Parkingu na Twój koszt i ryzyko.
9. Nawet jeśli usuniemy Twój pojazd z Parkingu, możesz ponieść odpowiedzialność za szkody poniesione przez nas lub inne osoby.
10. Mamy 14 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji.
§4 Szczegółowe zasady korzystania z Parkingu
1. Na Parkingu obowiązują przepisy ruchu drogowego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z tą ustawą Parking jest strefą ruchu.
2. Parkować można wyłącznie w miejscach wyznaczonych. 3. Możesz zaparkować swój pojazd na miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych tylko wtedy, gdy masz ważną kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych.
Musisz ją położyć za przednią szybą w samochodzie.
Karta musi być widoczna z zewnątrz.
4. Kiedy postawisz pojazd na miejscu parkingowym, musisz go zatrzymać, wyłączyć silnik i światła, zamknąć okna, drzwi i bagażnik oraz wyłączyć wszystkie urządzenia (np. radio).
5. Na terenie Parkingu nie możesz:
a) zostawić pojazdu poza wyznaczonymi miejscami postojowymi ani zostawić go tak, że uniemożliwia lub utrudnia wyjazd lub wjazd innym osobom,
b) myć i czyścić pojazdów i dokonywać napraw pojazdów,
c) uzupełniać zbiorników paliwa,
d) zostawić pojazdu w włączonym silnikiem,
e) prowadzić pojazdu bez włączonych świateł mijania lub świateł dziennych,
f) zostawić pojeździe rzeczy o dużej wartości,
g) zostawić w pojeździe bez opieki dzieci lub zwierząt,
h) palić tytoniu i używać otwartego ognia,
i) wjeżdżać pojazdem:
•przewożącym materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe i inne podobne materiały i substancje, które mogą być zagrożeniem dla osób i mienia,
•z nieszczelnym układem paliwowym, hamulcowym itp.,
•o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t (nie dotyczy pojazdów, które przywiozły do Promyka towary),
j) prowadzić działalności lub akcji marketingowych, promocyjnych, reklamowych lub podobnych, albo organizować zgromadzeń publicznych lub innych manifestacji bez naszej zgody,
k) przeprowadzać ankiet lub działalności podobnej,
l) oferować usług lub rzeczy do sprzedaży bez naszej zgody,
m) spożywać alkoholu lub substancji odurzających,
n) uprawiać sportu oraz organizować imprez
o charakterze sportowym bez naszej zgody,
o) przebywać na trawnikach lub innych terenach dookoła Parkingu.
§5 Postanowienia końcowe
1. Mamy obowiązek podać do wiadomości użytkowników Parkingu aktualny cennik usług parkingowych.
Robimy to przez wywieszenie cennika na tablicy ogłoszeń na Parkingu.
2. Parking nie jest częścią strefy płatnego parkowania na drogach publicznych.
3. Jeśli potrzebujesz informacji o działaniu Parkingu, zadzwoń do Koordynatora Parkingu na numer telefonu 690 514 903.
4. Kiedy wjeżdżasz na teren Parkingu i pozostawiasz na nim pojazd, to znaczy, że znasz regulamin Parkingu i zgadzasz się na jego zasady.
5. Możemy wystąpić o odszkodowanie wyższe niż wskazane w Regulaminie opłaty dodatkowe.
6. Nieodłączną częścią Regulaminu są: Cennik – część B i Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych – część C.
7. Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2023 roku.
Część B Cennik parkingu
Taryfa dla pojazdów osobowych:
1. pierwsze 30 minut postoju – bezpłatnie dla klientów Promyka:
wpisz w parkomacie numeru rejestracyjnego pojazdu
lub pobierz bilet w parkomacie
2. drugie 30 minut postoju (po czasie darmowym) – 2,00 zł
3. Każda kolejna rozpoczęta godzina – 4 zł
4. Bilet całodobowy – 20 zł
Bilet musisz wziąć z parkomatu i położyć za przednią szybą pojazdu.
Bilet musi być dobrze widoczny z zewnątrz.
Opłatę dodatkową za postój bez ważnego biletu lub postój niezgodny z regulaminem parkingu musisz zapłacić w terminie 14 dni.
Opłata wynosi:
– 75 zł brutto – jeżeli zapłacisz w ciągu 3 dni roboczych od wystawienia wezwania do zapłaty – OPŁATA OBNIŻONA
– 200 zł brutto – jeżeli zapłacisz od 4 dnia roboczego po wystawienia wezwania do zapłaty – OPŁATA NORMALNA
Wszystkie podane ceny zawierają podatek Vat – 23%
Parking jest czynny od poniedziałku do niedzieli przez całą dobę.
Część C Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest „PARK IN” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ożynowa 51B, 53-009 Wrocław, NIP nr 8943076015, REGON nr 364138558, adres e-mail: biuro@park-in.pl zwana dalej Administratorem lub Spółką.
2. Administrator będzie gromadził i przetwarzał te dane:
a)numer rejestracyjny pojazdu,
b)imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu osoby która składa reklamację,
c)numer PESEL i adres zamieszkania właściciela pojazdu.
3.Cel przetwarzania danych osobowych:
a)dane wskazane w pkt 2 lit. a) – realizacja umowy najmu miejsca parkingowego,
b)dane wskazane w pkt 2 lit. b) – uzasadniony interes Administratora (obsługa reklamacji),
c)dane wskazane w pkt 2 lit. c) – uzasadniony interes Administratora (dochodzenie roszczeń wynikających z zawartej umowy),
4.Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
a)cel wskazany w pkt 3 lit. a) – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016 roku), dalej Rozporządzenie RODO,
b)cel wskazany w pkt 3 lit. b) – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO – uzasadniony interes Administratora, który polega na obsłudze reklamacji,
c)cel wskazany w pkt 3 lit. e) – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO – uzasadniony interes Administratora, który polega na dochodzeniu roszczeń wynikających z zawartej umowy.
5.Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. a) jest warunkiem zawarcia umowy najmu miejsca parkingowego. Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. b) jest dobrowolne ale niezbędne do zgłoszenia i obsługi reklamacji.
6.Odbiorcami danych osobowych są:
a)pracownicy i współpracownicy Administratora,
b)podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne,
c)podmioty świadczące usługi serwisowe,
d)podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi doradcze, prawne, księgowe i audytowe.
7.Dane osobowe mogą̨ być przekazywane innym podmiotom, które przetwarzają̨ dane w imieniu Administratora.
Te podmioty wykonują pewne techniczne czynności związane z przetwarzaniem danych osobowych na zlecenie Administratora.
Administrator podpisze z nimi umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
8.Dane osobowe przekazujemy do serwisów, które należą do międzynarodowych organizacji (Google).
Dane osobowe będziemy przekazywać tym podmiotom na zasadach określonych przez te serwisy.
9.Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
10.Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania, nie dłuższy niż 6 lat, to jest okres przedawnienia roszczeń konsumentów wynikających z zawartej umowy.
11.Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługują:
a)prawo do dostępu do treści danych i ich sprostowania,
b)prawo do usunięcia danych,
c)prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
d)prawo do ograniczenia przetwarzania,
e)prawo do przenoszenia danych.
12.Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli sposób przetwarzania danych będzie niezgodny z prawem.